زندگی چهره‌های درخشان

تعداد قابل توجهی از چهره‌های ماندگار، رشد تخصصی خود را از دوره کودکی و نوجوانی شروع کرده‌اند.

برای مثال استاد نصیریان در مسیر دبستان هر روز از میان بازارچه، نمایش سیاه بازی رو تماشا می کرده. توی 15 سالگی هم با دوستاش یک گروه تئاتر تشکیل میده و یک نمایش کمدی روحوضی اجرا می کنه.

علی نصیریان

یا حسین رضازاده وزنه‌بردار برجسته کشورمون که رکورد بی‌نظیر جهانی داره، از 15 سالگی شروع به وزنه برداری می کنه.

حسین رضازاده

احسان علیخانی مجری پرطرفدار برنامه ماه عسل و عصر جدید که همزمان تهیه‌کننده و دستیار کارگردان و کارگردانم هست، توی دبیرستان مسؤول جشن ها و مراسم مدرسه بوده و تئاتر اجرا می کرده.

پروفسور بهادری‌نژاد چهره ماندگار مهندسی مکانیک و صاحب نشان درجه یک دانش، 16 ساله بوده که تصمیم می گیره یک مهــندس مکانیک بشه.

پروفسور بهادری نژاد

دکتر مهدی محقق چهره ماندگار زبان و ادب فارسی که فقیه، مجتهد، مصحح، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامیه، توی دبیرستان «صرف مير» و «عوامل ملامحسن» و انموذج و صمديه و سيوطي و حاشيه رو شروع می کنه.

پروفسور هشترودی ریاضیدان بزرگ معاصر، توی 15 سالگی توی درس هندسه قضیه ای رو اثبات می کنه که معلم از دیدنش مبهوت میشه.

پروفسور هشترودی

استاد جلیل رسولی چهره ماندگار هنر، طراح لوگوی فیلم محمدرسول الله و نویسنده بیت فردوسی بر روی اسکناس پنج هزارتومانی، از سن 14سالگی به خوشنویسی مشغول میشه و روش‌های خلاقانه‌ای رو تجربه می کنه.

استاد رسول جلیلی

حجت‌الاسلام قرائتی که از نویسندگان تفسیر نمونه ست و خودش هم یک تفسیر به اسم نور داره، و مبلغ دینی ممتازی هم محسوب میشه، از 14سالگى هر شب توی جلسه تفسير قرآن آيت ‏الله حاج شيخ ‏على آقا نجفى شرکت می‌کنه ‏که بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شده.

حجت‌الاسلام قرائتی

استاد حاج منصور ارضی مداح و ذاکر برجسته و تراز اول کشورمون که استاد و الگوی خیلی هاست، مداحی و ذکر اهل‌بیت -علیهم السلام- رو از 5سالگی آغاز می‌کنه و توی مجالسی که توی محله‌های قدیم تهران برگزار می شده شرکت می کنه.

حاج منصور ارضی

استاد پرویز مشکاتیان آهنگساز برجسته و موسیقی‌دان کشورمون که استاد دانشگاه و پژوهشگر هم بوده، مقدمات موسیقی رو از ۶سالگی پیش پدرش آغاز می کنه و اولیــن  بار توی 8 سالگی توی یک کنسرت در جمع دانش آموزای مدرسه امیر معزی نیشابور اجرا می کنه.

اساد پرویز مشکاتیان

این مثال‌ها نشون میده که باید هرچه زودتر استعداد خودمون رو بشناسیم و توان و وقت‌مون رو توی زمینه‌هایی که مستعدش هستیم متمرکز کنیم.

باید از همین حالا مسیر حرفه‌ای و تخصصی زندگی‌مون رو ترسیم کنیم. موفقیت‌های بزرگ وقت‌گذاری می‌خواد و 

.

.

.

استقامت. استقامت یعنی پایداری و مداومت.